ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • Elliott Smith _ Miss Misery
    ♪/cocoa 2010. 9. 24. 06:00

    A Brief History 1998
    01   Tomorrow Tomorrow
    02   Waltz #2 (XO)
    03   Miss Misery
    04   Pictures Of Me
    05   Say Yes
    06   Southern Belle
    07   Coming Up Roses
    08   No Name #1
    09   Last Call
    10   Division Day
    11   Some Song 


    i'll fake it through the day
    with some help from johnny walker red
    send the poison rain down
    the drain to put bad thoughts in my head

    two tickets torn in half and a lot of nothing to do
    do you miss me, miss misery
    like you say you do?

    a man in the park read the lines in my hand
    told me i'm strong hardly ever wrong
    i said man you mean

    you had plans for both of us
    that involved a trip out of town
    to a place i've seen in a magazine
    that you left lying around

    i don't have you with me but
    i keep a good attitude
    do you miss me, miss misery
    like you say you do?

    i know you'd rather see me gone
    than to see me the way that i m
    but i am in the life anyway
    next door the tv's flashing
    blue frames on the wall
    it's a comedy of errors, you see
    it's about taking a fall

    to vanish into oblivion is easy to do
    and i try to be but you know me
    i come back when you want me to
    do you miss me miss misery
    like you say you do?











    조니워커레드를 마시고 나면
    나는 하루 종일 괜찮은 척 할 수 있겠지
    독을 품은 비가 하수도로 스며들어
    내 머리 속에 나쁜 생각을 심는다

    두장의 티켓을 반으로 찢어버리고 아무일도 하지않았지
    불행한 나의 아가씨,
    정말 네가 말한 대로 너는 내가 보고 싶은 건가

    공원의 남자가 내 손금을 읽고서
    내가 강한 사람이라고
    거의 잘못될 일 없을 거라고 했다
    나는 대답했다 “그 말 뜻은...”

    넌 우리 둘을 위한 계획이 있었고 거기에는
    동네를 벗어나 내가 잡지에서 봤던 어떤 곳으로
    함께 떠나는 여행도 포함되어 있었지
    그 잡지는 네가 떠난 뒤 결국 내 방에 널브러지고 말았지만

    지금 너는 내 곁에 없지만
    나는 아직도 좋은 태도를 가지고 있어
    나의 불행한 그녀, 네가 말한 것처럼
    너는 정말 내가 그리운건가

    알아, 지금 이런 내 모습을 보느니
    너는 차라리 영원히 안 보는 쪽을 택하리란 걸
    하지만 어쨌든 나는 이렇게 살고 있는 걸
    옆집에서 켜둔 TV가 벽에 푸른 영상을 비춘다,
    보다시피 그 프로는 실수연발의 코미디,
    그것은 몰락에 관한 얘기다

    망각 속으로 사라지는 건 사실 쉬운 일이고
    나도 그러려고 노력중이다, 하지만 넌 날 잘 알지
    나는 돌아오리란 걸 네가 그러길 원할 때
    나의 ‘불행한’ 아가씨는 정말 말처럼 내가 보고 싶을까

     

    Elliott Smith playing Missery in 1998


Copyright by 꽃당혜 All Rights Reserved.